Beschreibung:
"Vestman var lots och hade seglat på Norge och han hade kommit ända upp till Lofoten. Där hade han träffat valfångare och lärt sig, hur man tar valar med harpun. När han kom hem till sin ö fick han för sig, att han skulle använda sina nya kunskaper och ge sig ut och fånga säl. Sälfångsten var dålig nuförtiden, för jägarna använde gevär och knallarna hade skrämt bort djuren. Men Vestmans säljakt gick till historien, man pratar fortfarande om den i skärgården." Så börjar August Strindbergs novell Sjönödslöftet. Boken innehåller ytterligare fem noveller - två av Strindberg och tre av Selma Lagerlöf. Texterna har bearbetats för att vara lättlästa. Ett pedagogiskt komplement i form av arbetsuppgifter på innehållet kan laddas hem från förlagets webbplats för den, som skulle vilja använda boken i undervisningssituation.
Autor:
-
Seitenzahl:
80
Verlag:
BK Sesam
Sprache:
Schwedisch
Format:
Geheftet
Veröffentlichungsdatum:
20120402
Produktnummer Verlag:
3909
Lieferinfo: bitte beachten Sie die oben rechts angegebenen Lieferzeiten!
6 - 7 Werktage: Lagerware beim Lieferant in Schweden. In der Regel können wir innerhalb von 6-7 Werktagen liefern, abhängig davon, an welchem Tag Sie bestellen. Selbstverständlich kann der Artikel jedoch ausverkauft sein, aber wir aktualisieren die Lieferzeit jede Woche.
15 - 16 Werktage: Bestellware. Die Ware ist beim Verlag bzw. Lieferant in Schweden nicht vorrätig. Die Bearbeitungszeit wird sich um einige Tage verlängern. Bitte rechnen Sie mit 15-16 Tagen Lieferzeit. Dies ist auch davon abhängig , an welchem Tag Sie bestellen.
Leider sind noch keine Bewertungen vorhanden. Seien Sie der Erste, der das Produkt bewertet.
Sie müssen angemeldet sein um eine Bewertung abgeben zu können. Anmelden
{{.}}
{{/content}}{{{.}}}
{{/content}}